DUBROVAČKI TRAMVAJ

Dubrovački tramvaj – Sven & Marin

Iako je prošlo više od pola stoljeća od ukidanja tramvajskog prometa u Gradu, dubrovački tramvaj, poznat kao i ‘travanj’, u glavama nona, baki i djedova i dalje vozi tračnicama nostalgije i uspomena, dok kod onih nešto mlađih budi maštu, ili možda bolje – kuriozitet za jednim drugačijim vremenom i stilom života od ovoga danas.

Fenomen legendarnog tramvaja nije zabišao ni mladog i talentiranog Svena, koji se uz Marinovu pomoć, upustio u rekonstrukciju istog, prvo u digitalnom obliku na računalu, a onda i ‘uživo’ od pravih kockica.

Tramvaj V1

Sven je prvu verziju tramvaja složio unutar 5 sati u sklopu KOCKUS eduacije, gdje se djeca uče osnovama 3D modeliranja kroz slaganje kockica na računalu

Sven piše:

Nakon što sam završio ‘Mini Dubrovnik‘, bilo mi je dosadno i nisam znao što bih iduće slagao. Marin je došao i rekao da probam složiti tramvaj, a onda je dodao da će mi ako ga dobro složim dati Thor čomba.

Trebalo mi je oko 5 sati, a najzabavniji dio za slaganje mi je bio prednji vagon (motorna kola). Sveukupno ima 587 kockica.

Marin je vidio što sam napravio i onda je rekao da bi ga mogli složiti i ‘uživo’, i da MOŽE VOZITI!

Uzeo je moju ‘V1’ verziju i dodao malo svoje ‘magije’, kako on to kaže.

Tramvaj V2

Finalni tramvaj je složen od 951 kockice, vozi na struju – vidi video niže u tekstu

Marin piše:

Kada sam vidio Svenov tramvaj, i prostor između kotača, promislio sam kako taman ima mjesta za mehanizam za vožnju, i ako je već tako, onda ga moramo složiti od pravih kockica i upogoniti!

Da bi u tome uspio, lakše i sigurnije je bilo složiti cijeli tramvaj iznova, držeći se što više Svenovog dizajna, ostaviti što je dobro i poboljšati sve ostalo.

Tramvaj ‘V2’ ima ukupno 951 kockicu, što je oko 360 više u odnosu na prvu verziju.

Kada su stigle sve kockice, složili smo ga zajedno u roku od 3 sata, nakon čega ga je Sven pustio u prvu testnu vožnju.

Tramvaj je trenutno izložen u izlogu KOCKUS edukacije na glavnom hodniku Mercante centra

O Kreaciji

Električni tramvaj u Dubrovniku pušten je u promet 22. prosinca 1910. i bio je u funkciji punih šesdeset godina do 20. ožujka 1970.
Tramvaj je u početku vozio samo na relaciji Pile – Gruž, a tek kasnije i Pile – Lapad, na trasi koja je izgrađena 1928.
Putnici su u motorna kola (prednji vagon) ulazili sa stražnje, a izlazili sa prednje platforme, dok se u prikolicu ulazilo sa svih strana preko papučice
Svaki tramvaj je imao dva zaposlenika, vozača i konduktera, koji su tijekom vožnje uvijek morali biti na nogama, pa čak i kada bi tramvaj bio prazan
U samom početku sve prikolice, ili „bajvageni“, bili su zatvorenog tipa, kao i prednja motorna kola
Nakon prve tragične nesreće 1922., kada se prikolica prevrnula kod stare bolnice, zaključeno je da su zatvorene prikolice preteške i da ih treba zamijeniti otvorenim
Pasiranje je bio termin za ‘besplatnu vožnju’, u pravilu uskakanjem na papučicu prikolice kada je tramvaj već bio u pokretu, te kasnijim spretnim iskakanjem

Puštanje u promet 2024. godine

Danas, nakon više od 50 godina od njegovog ukidanja, legendarni tramvaj ponovno vozi, i to na struju!

O Autoru Kreacije…

Sven Dragobratović ima 11 godina i 23./24. pohađa 5. razred Osnovne škole Marina Držića. Osim slaganja kockica, najdraže vanškolske aktivnosti uključuju igranje s prijateljima, nogomet, vožnju bicikle i neizostavni Playstation. Da ne bi sve ostalo na igri, Sven se aktivno bavi i stolnim tenisom, u kojem je vrlo dobar!

Kako bi Vam približili svijet digitalnih kockica, i objasnili o čemu se radi, svaki tjedan držimo besplatnu radionicu u našem prostoru u Mercante Centru. VIŠE INFORMACIJA OVDJE!